Jumat, 14 Februari 2014

Rahasia Tentang About Myself | Nawaites Idnef |

Bissmillahirrahmanirrahiim 

Rahasia Tentang About Myself

--------------

Wahai yang tidak aku kenali

Ku panjat gunung yang tinggi

Sangkaku ENGKAU berada di puncaknya

Namun tidak ku temui ENGKAU di sana

Lalu aku terjun dari puncak gunung

Jika Engkau ada pasti ENGKAU tidak membiarkan daku.

Tangan Kudrat Iradat-MU menyambar ku

Aku terbang dengan sayap Rahmani-MU

Mengembara ke seluruh alam maya

Namun tidak ku temui ENGKAU di dalam alam

Hatiku mengatakan ENGKAU ada

Lalu aku keluar daripada alam

Dan aku terjun ke dalam hatiku

Di sana aku temui kebodohanku

Bodohnya aku menyangka akulah Aku

Sedangkan DIA jualah Aku

Dan aku tiada beserta DIA

Bila aku tiada beserta DIA

Tinggallah DIA sendirian

Rindulah DIA kepada diriku

Lalu Dia terjun ke dalam hatinya

Di sana DIA berjumpa Aku

Aku menyambutnya dengan tersenyum

Aku dan DIA

DIA dan Aku

Bukan dua dan bukan Satu

Satu masih berbentuk

Masih berjarak titik atas dengan bawah

Sedangkan Aku dan Dia tiada antara

Bukan juga titik yang halus

Titik yang halus masih menempati ruang

sedangkan Aku dan Dia

Tiada rupa tiada bentuk tiada ruang tiada zaman

Aku adalah DIA

DIA adalah Aku

Tiada beza antara Aku dan DIA

Bila aku cuba mengenali DIA

Aku tidak kenal lagi diriku

Aku tidak kenal lagi diri DIA

Bila dia cuba mengenali diriku

DIA tidak kenal lagi dirinya

DIA tidak kenal lagi diriku

Tiada lagi kenyataan

Tiada juga keghaiban

Pengenalan sebenar adalah tidak kenal

Pengetahuan sebenar adalah tidak tahu

Aku adalah rahsia DIA

DIA adalah rahsia Aku

Usah diganggu rahsia ini.....

0 komentar:

Posting Komentar