Rabu, 26 Maret 2014

07.LAILAHAILLALLAH


07.LAILAHAILLALLAH

by debujiwa on 07:32 PM, 02-Nov-13

31.FIRMAN ALLAH: Dzahir Tuhan itu didalam Bathin hambanya.Manusia itu Rahasiaku dan Aku jadi rahasianya (insanu sirri wa ana sirrahu). Bermula manusia itu rahasiaKu dan rahasiaKu adalah sifatKu.dan sifatKu tiada lain dari padanya(al insanu sirri wa sirri wa sifatun wasifatin laghoiri)
32.Allah kepada Muhammad.
Didalam Al_adzhim
(jistumul insanu wanafsuhu,wakalbuhu,warkuhu,wassamahu,wabsarrahu,warruha,walisanuhu,wayajiduhu,lalahualiha ana walla ana goiruhu)
dan tubuh manusia,dan hati,ruh,pendengaran,penglihatan,tangan dan kakinya sekalian Aku nyatakan dengan diriKu bagi dirinya,dan insan itu tidak lain daripada Aku dan Aku pun tidak lain daripadanya.
33.maka tiada kau nampak di Aku selama kau tiada Fana didalamku,dan tiada hayal,terhalang dan yaitu rupaKu ada padamu
34.Firman Allah : Wa huwa ma'antum ainama kuntum ada Tuhan kamu berserta kamu, Wa fi'an fusikum affala tafsiruun. dan didalam dirimu pun Aku maka tiada kau lihat akan di Aku,karena Aku terlebih hampir pada alat mata yang putih dan Aku terlebih hampir padamu.
35.LAILLAHA ILA ALLAH ANA
Tiada Tuhan melainkan Aku
LAILLAHA isyarat wujud makhluk
ILA ALLA isyarat Qadim

0 komentar:

Posting Komentar